Zápisník z cest olomouckých bikerů

  

Volkswagen Transporter T4 4x4 SYNCRO

20170216_153917.jpg
20170216_153923.jpg
20170216_153954.jpg
20170216_153942.jpg
20170216_154101.jpg
20170216_154119.jpg
20170220_192409.jpg
20170217_102737.jpg
Dodávka – splněný sen
Pár slov na úvod  J
Už dlouho hltám cestopisy – Hanzelka&Zikmund, Elstner, Tatra kolem světa, …..
Z knížek i videí dýchá vůně dálek i nezávislost. Tak vznikl plán – koupit dodávku, vybavit na cesty a vyrazit. Být nezávislý, nemuset hledat hotel, ale projet a stokrát změnit naplánovanou trasu, zastavit se navečer na hezkým místě, vylovit z leničky pivko a ukuchtit něco k snědku. Přespat, ráno vytáhnout kolo a probajkovat okolí … nemůže být nic lepšího.
Nakonec se podařilo schrastit nějaké peníze a začal jsem se poohlížet po vhodném autě. Tranzit ? Master ? Traffic ? Iveco ? Nebo snad Sprinter ? Volba padla na Transportéra, ale musí být vysoký a s pohonem 4x4.
Prošel jsem mraky inzerátů a viděl jsem jich spousty, vesměs vraky. Až najednou …
Na bazoši na mě asi v deset večer vykoukl úplně čerstvý inzerát – hasiči v Modřicích prodávají přesně to, co chci !!! Hned další den jsem vyrazil do Brna a … bingo. Přesně zhmotněný sen. Nablýskaný krasavec čekal před hasičárnou a ještě před nastartováním bylo jasné, že se domluvíme. A tak jsme ho koupili.
Rok výroby 2000, objem 2.5 L, benzín, pětiválec a synci – 4x4. Najto asi 270 000, zvuk motoru – pokud se mu trochu přišlápne – jako Camaro :- ) Jako bonus jsou tu i majáky a siréna …
Auto je bývalá sanitka přestavěná firmou SICAR, při koupi přestavěná na devítimístný osobák.
K němu máme ještě jednoho – stejná motorizace, ale už má doježděno.
Auto má EKO3, takže při přepisu se ani neplatila ekologická daň - příjemný bonus.
Při cestě z Brna jsem zjistil, že nefungují blinkry, ale takových prkotin ještě bude … ( spálené relátko jsem vyměnil hned druhý den ). Nadšení přetrvává :- )
 
 
 
Přestavba
Nejprve inspirace na netu.
 
Internet je plný videí, fotek i článků, inspirace mraky. Od začátku je jasné, že auto musí být čtyřmístné, tj. čtyři lidé se do něj musí usadit, uložit si své věci a přespat. Taky uvařit, usadit se u stolku a pojíst. V neposlední řadě sbalit čtyři kola, náhradní díly, nářadí a … no, to pro začátek stačí :- )
 
Z toho vychází, že budeme potřebovat vymyslet, jak vše v autě smysluplně rozmístit, abychom se sami sobě nepletli pod nohy. Jako ideál se mi jeví spaní pro dva ve zvýšené střeše plus pod ním rozkládací lavice, na které se vyspí další dva, vzadu pak kuchyňka a úložné prostory
 
Krásně to popisuje pán, jehož jméno mi zůstalo utajeno,
v článku                                            
http://www.caravan24.cz/articles.php?article_id=567
a ve fotogalerii
http://zodi.rajce.idnes.cz/Busik_-_fotky_ze_stavby_a_jak_to_dopadlo
 
A tak jsem začal. Nejprve výměnou relátka blinkrů, brnkačka. Pak výměnou baterie, ta už byla po smrti. Vytahal jsem druhou a třetí řadu sedaček a vypáral přepážku ( odsouhlaseno technikem na evidenci motorových vozidel ). Sundal jsem majáky a houkačku a taky jsem se naučil vyměnit žárovky v předních světlech – levá je vcelku v pohodě, ale ta pravá …
Teď mi v práci svařují konstrukci spodní rozkládací lavice a já se zatím snažím usadit elko, které ponese horní pelech. Takže tak …
dnc@atlas.cz
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one