Zápisník z cest olomouckých bikerů

Lavarone 005.JPG
Sobota 23.6.2007 On the Road

Budíček v 5:00
Po včerejším přiblížení bagáže dnes zbývá už jen nasadit zahrádku, nabalit kola na střechu a bágly do auta. Martin přijíždí k nám do Dobnerky v 5:10, začínáme zahrádkou. Jde to docela dobře, ale mám tušení, že budeme muset průběžně kontrolovat stav a dotahovat šrouby. To se časem potvrdí. Na držáky upevňujeme moje příčníky i s nosiči. Jinej by se s tím …, my to máme hned. Přesně dle harmonogramu v 5:30 přijíždí Mira s Jirkou.Kompletně sbalení jsme v 6:30, tak jedéééém.První zastávka je v Prostějově. V Tescu doplňujeme zásoby jídla – hlavně pečivo a ovoce. Pak už směr Itálie. Po hoďce a půl přejíždíme v Mikulově hranice do Rakouska. Celník se táže, máme-li něco k proclení a kamže kam. Když říkáme, že do Itálie, odpovídá si na první otázku sám – to jsme prý určitě cyklisti nebo potápěči . A jsme v Rakousku. Jede se docela dobře, je pod mrakem ale neprší. Před Vídní zkoušíme Martinovu zkratku, která nás má vést mimo centrum, ale je to jako u všech zkratek – trochu zajížďka, zato ale po horší cestě. Konečně jsme venku z Vídně a uháníme po dálnici na západ směrem na Salzburg. Po 450-ti kilometrech střídám Martina za volantem. Míjíme místo velkého třesku ( 2003… ) a dohadujeme se o muzice. Nic kroti Janě Kirchner, ale potřetí … ? Projíždím první zácpu u Salzburgu i druhou u sjezdu na Innsbruck. Pouštím za volant zase Martina. Svištíme přes Brenero ( 8 EUR ) a jsme v Itálii. Dálnici opouštíme až v Trentu. Víme, kam, ale nedaří se trefit tu správnou cestu. Po těžkém kufru se nakonec zadaří a stoupáme k Lagu Caldonazzo. Objíždíme jezero a míjíme správnou odbočku. Pilot se ale nechce vracet a tak volíme trasu B.
Tak a to je bomba. Slabší nátury prožívají závratě při pohledu bokem, cesta jde krutě nahoru, samá serpentina a místy tunel, šířka cesty max 2,5m. Před každou zatáčkou místní troubí, užívám si na místě spolujezdce. Pod vrcholem zastavujeme na vyhlídce a fotíme. Jak je psáno v průvodci, je to pohled jako z letadla. Placka pod námi je asi o 1000 metrů níž, rozhled nezapomenutelný. Nastávádroná komplikace při míjení auta v protisměru, ale i to se daří překonat. Přijíždíme na křižovatku k Spiazzo Alto ( vrchol ) a pak už jen sjíždíme přes Gasperi do Capelly. Penzion nacházíme poměrně snadno – je nejhezčí v okolí. Je 20:57. Uff.
Před penzionem stojí focus se zlínskou značkou, bikeři. To mně po…
Paní majitelka Mariana přijíždí téměř zároveň s námi ( bílý golf – jen tak pro úplnost ). Starší milá dáma nás směsí italštiny a němčiny vítá a předvádí pokoj. Uvnitř je to ještě pěknější než venku. Podle všeho jsme první nájemníci. Dostáváme školení o zapínání lednice, vybalujeme bágly a kola. S Martinem zabíráme pokoj s dvojlůžkem, Mira s Jirkou se salaší v obytné jídelnokuchyni. Následuje lehčí večeře ( řízek od Moničky ) a rajče, pak sprcha a postel. Zítřek bude náročný – aklimatizace za pochodu a naplánovaná trasa přes pevnost Belvedere.
Takže zítra …
dnc@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one