Zápisník z cest olomouckých bikerů

Hřebečský hřeben 10.7.2010

Hřebečské důlní stezky
Sobota 10.7.2010

Mira
Jirka
Ivan

Sobota jre dobrý den na akci. Sraz je v 8:00 ( PRO VŠECHNY !!! ) v Dobnerce, pro dopravu vítězí varianta B - Škoda Felicia Combi. Balíme kola a jedeme. V Moravské Třebové jsme cobydup. Parkujeme u benzínky před kruhákem a po krátké zastávce v obchodě vyrážíme.

Nejprve na zámek. Chvíli okukujeme nádvoří, pak doplňujeme ionťák s pěnou. V pokladně zámku získávám propagační materiálek k plánované trase po Hřebečských důlních cestách se sakra ještě lepší mapkou než jsem přitáhnul z domu, tož totok … ?

A vpřed. Přes most na červenou, nejprve silnicí, pak krutě vzhůru po polňačce a po zelené k prvnímu cíli - rozhledna Pastýřka na Pasýřském vrchu. Pěkná, loni otevřená, ještě je cítit novotou. Ktrásný rozhled a bezvadná viditelnost. Dole potkáváme pár starších cyklistů, jinak široko daleko ani noha. Pán to říká přesně - cyklisti sem vyjedou, ale pěšáci sedí doma …
Pastýřka

Panoramato

Dolů jedeme po červené a pak mimo značené cesty pěkným vodou vymletým sešupem do Boršova. Při průjezdu obcí vidíme původní dřevěnice i rozsáhlé statky. A už jsme u hájenky. Podle plánu jsme zde měli načerpat - ionty a síly. Dnes je ale vyhrazeno pro soukromou akci, za chvíli se už sem řítí svatebčané auty a troubí jako na lesy ( doslova … ). Tak jen doplním vodu a jedeme dál.

Napojujeme se na Naučnou stezku Boršovský les. Táhne nás pěkně - jak jinak - lesem, nabízí spousty možností k oddychu v altánech a krytých přístřešcích i zajímavostí na informačních tabulích. Závěrečný úsek na Hřebeč zdoláváme částečně mimo sedlo - výšvih je strmý a větve z pokácených stromů se nám staví do cesty. A jsme nad tunelem v Hřebči. Tady je ta z dálky vyhlížená hospoda, kde si ( dle itineráře ) dáme něco k jídlu a pití. Tak ne. Je zavřeno bo je tu 14 dní dovolená. A ikdyby nebyla, sobota i neděle je zavírací den. Ještě nějaké jné zprávy Jirko ? Tak to bychom měli. Tak se nasytíme a napojíme výhledem z vyhlídkové plošiny. Anebo sjedeme do Koclířova no. Stejně jsem se tam chtěl mrknout, o klášteře už jsem na netu četl, tak jedem. Do Koclířova je to pěkně z kopce po staré asfaltce, pěkně so fičí, zvlášť když si uvědomím, že si to zase vyšlápneme zpět. Hledáme hospu, bereme to ale přes ten klášter, krátce prohlížíme, probíhá zmrzka i luxusní štrůdlík ( no nekup to za 7 Kč ) a pak teda na to pivo. Ikdyž jak kdo, my piloti ( já ) kysneme u kofoly - je ale dobře vychlazená a přijde vhod. K jídlu jen vlastní zásoby. U hospy stojí kostel s hřbitůvkem, jeden z nejstarších náhrobků v podloubí křížové cesty patří rodině Bier z 18.století.
před Boršovem

Přístřešek

Na Hřebeč

Vyhlídka Hřebeč

Podruhé ...

Nad tunelem

Duševně bohatější se vracíme na hřeben a odbočujeme na Důlní stezku. Kolem vysílače a vyhlídky Altán se dostáváme na vyhlídkovou plošinu Nad doly. Zajímavá stavba v lese, první vyhlídka, na kterou jsem sestupoval po schodech dolů … V chládku lesa sjíždíme krpál ke křižovatce nad dolem Josefka, s Jirkou odbočujeme a sjíždíme k dolu, Mira ale nebočí a odvážně kufruje, což potvrzuje telefonát HDS9 U studánky. Sjíždíme se u rozhledny na Strážném vrchu, hodně zajímavá stavba a perfektní rozhled.
Vzhlídka Altán

Vrcholovka

a ještě

K Mladějovu

Naše další cesta vede k Mladějovském hradisku. Podle mapy je i tady rozhledna. Rozhlednou - jak zjišťujeme na místě - je větší posed. Šplháme nahoru po žebříku a pohled, který se nám otevírá, je z dnešních vyhlídek ten nejlepší. Dědinky jako na dlani, Mladějov a úzkorozchodka, protější hřeben, paráda. Vidíme dokonce parní vlak v akci - jede z Mladějova směrem na doly, no a když jede tam, musí jet taky někdy zpět …
Mlad. hradisko

Výhled z MH

A tak dolů z hřebene a směr Mladějov, na ty vláčky. V půli sjezdu čmyká Jirka u studánky a popíjí vodu, pro jistotu fotím zdroj, to kdyby se na hygieně zjišťovalo odkud má tu úplavici či co. Zastavuje Mira a zabředáváme do plytkého dialogu, už bych raději jel řka : Pojeďte, třeba bude projíždět vlak a nestihneme ho, ujede nám a bude nás to mrzet …
žvá voda

A tak se spouštím dolů z kopce, míjím slečnu co plaví velké psy ( pes, který se koupe, nekouše ) a najednou vidím koleje. No počkám na kluky, zatím si fotím koleje. Najednou se ozve funění lokomotivy a vlak je tu. Přijíždí ve stejnou chvíli jako Mira s Jirkou, fotíme nakonec všichni, to je zázračná náhoda. Prohlídka muzea v Mladějově je užjen taková tečka.
Vlak

jede !!!

a je fuč

To byla ale haluz.
No a teď sjedeme do muzea, snad nás tam ještě pustí. Bude to taková hezká tečka za tím naším případem, opakuji ...
Muzeum Mladějov

Muzeum 2

Muzeum 3

Muzeum 4

Muzeum 5

Muzeum 6

Tak ne, tečka je hospa v Rychnově - gulášek po celodenní šichtě, kofolka a pěník, tak to ma byt bo tak je to spravne.
jíst a pít

a domů

pohoda

dnc@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one